‘Vægt’status.

 

Sidste år i september, stilte jeg mig op på vægten, og da jeg så det høje tal, begyndte jeg at græde hysterisk. Hvorfor havde jeg ladet det hele kommet så meget ud af kontrol?! Jeg var så ked af det, og ude af mig selv, at jeg gemte mig væk, som så mange gange før.. Ind til noget i mig skreg at det skulle være nok. Jeg ville ikke være den person som havde ondt af sig selv, uden at gøre noget ved det!

Den 3. oktober 2013, stilte jeg mig igen på vægten. 133,8kg skreg vægten af mig. Og jeg kunne mærke inden i at jeg var klar, ikke til at tabe kiloene, men at smide dem væk! Så gik i gang med LCHF. Droppede sodavand, slik og meget andet, prøvede at køre den så godt jeg kunne, med støtte fra Stubba, kom jeg igennem 3 måneder, uden for meget ‘snyd’..
Så kom julen, nytår og kampen om at komme tilbage. En daværende kæreste som tog på højskole, snak om at ændre livsstil sammen og til sidst den del med at blive single. Jeg var så bange for at tage på, for pludselig fik jeg varieret kost, jeg følte mig stresset og ked af det, og der var pludselig fredags slik og kage i hverdagene. Vægten sagde i februar lige omkring de 120kg.

Men siden februar, har jeg fået en ny slags energi. Nej jeg er stadig doven, og ja jeg elsker stadig bare at flade ud på sengen med en god bog, eller se serier. Men jeg har bestemt ikke noget i mod at springe på cyklen og cykle rundt, eller at gå ture i naturen, eller i gågaden. Jeg går i motioncenter, når jeg altså får slæbt mig af sted – klart noget jeg skal blive bedre til! Og jeg sidder faktisk ikke så meget i sofaen eller på sengen som jeg gjorde før min flytning.

For et par dage siden stilte jeg mig på vægten igen, bare for lige at tjekke at jeg ikke havde taget på. Og jeg fældede en tåre. 118,5kg stod der denne omgang. Så selvom jeg ikke følte mig så sund, som jeg gerne vil føle mig, så gør jeg et eller andet rigtigt.

Jeg har målt min fedt procent, på sådan en håndholdt dims i motionscenteret – og føj!
Og så er jeg begyndt at måle mig selv, en gang i måneden, faktisk den 22. Og siden første målning i april har jeg smidt et par cm her og der.. og godt nok taget et par cm på andre steder :)! Jeg kan nu faktisk løfte en bærepose/kurv med vare, og jeg føler mig bedre.

Baaah’ Bare rolig, næste status bliver lettere :b.. Nu har i lige fået lidt historie med.

One comment

Skriv et svar

