Djurs sommerland.

ferie

I går satte vi kursen mod Djurs Sommerland, hvilket var feriens højdepunkt, i hvert fald hvis du spørger min lillebror. Vi mødtes med storebror dernede, og fulgtes ad ind i sommerlandet, hvor vi startede ud med at finde en græsplæne da min bror fik en trækning. -Det nok også her jeg nok lige skal skrive at min lillebror er udviklingshæmmet, synshandicappet og har epilepsi. Efter en kort pause på en græsplæne, satte vi kursen mod Western Land, hvor vi ville ind i Rio Grande Rafting, men endnu en gang fik min lillebror en trækning, dog så stor at han væltede om på fliserne. Så endnu en gang satte vi kursen mod en græsplæne hvor vi slappede af på, mens far og storebror hentede et par ting ude i bilen. Op igen, og så gik vi endnu en gang tilbage i Rio Grande Rafting, hvor vi denne gang nåede så langt at vi faktisk fik prøvet den. Eller min mor måtte gå ud igen, da de fyldte for mange i “båden” -.-‘. Virkelig øv! Men de mener der sagtens kan være 9 der i, selvom man er bredrøvet o.O.. *suk*

Efter Rio Grande Rafting gik vi hen til grillene, så vi kunne få lidt mad, men der var fyldt med mennesker og ikke udsigt til at kunne nærme sig grillen. Så vi valgte at købe en fuldkornspandekage med fyld, fra Rio Grande Pancakes – og wow.. Virkelig virkelig lækker pandekage med laks i <3.. #Foodgasm! Blev så mæt, men samtidig havde jeg så meget lyst til en til o.o.. Pyha!

Vi forsatte turen til Piratland, hvor de andre øjeblikkeligt fik øje på Skatteøen. Jeg ville først ikke, hader forlystelser hvor man bliver våd, men samtidig elsker jeg dem meget højt.. Nå men vi kommer næsten igennem køen, da min lillebror falder om igen. Endnu en trækning. Så vi får ham hevet hen til siden, så han lige kan slappe lidt af, fra endnu et fald. Mens han slapper af prøver storebror og jeg skatteøen. Sommerlandets BEDSTE forlystelse!!! Vi kommer ud igen, stiller os i kø, og så følges vi alle ind til vognene. Og her viser det sig så at vognen ikke er bygget til mennesker som er 198cm høje :( Så min lillebror og far må gå ud, mens mor, storebror og jeg prøver den. Da vi kommer ned, ser jeg min far stå og pege mod fliserne.. Lillebror havde fået flere trækninger.

Vi kommer ud, og går direkte op mod far, hvor lillebror ligger på fliserne. Først var tankerne at vi ville få ham op og finde et græs område at ligge ham i, så han ikke ville få anfaldet på fliserne. Men der kom flere og voldsommere trækninger, så vi måtte erkende at vi blev nød til at lade ham ligge der på fliserne. Storebror henvendte til personalet, da han havde set der var en falckmand i sommerlandet, og måske han kunne hjælpe på en eller anden måde med at få ham væk. Mens vi ventede henvendte der sig et par stykker af de ansatte sig. En kvinde for at ville give opdateringer på hvor langt falckmanden var, og om lillebror havde brug for vand. Og en mandlig ansat kom slæbende med en parasol, så lillebror kunne få skygge over sig. Falckmanden kom, med en del ansatte, så folk blev ledt væk fra lillebror og andre skulle hente båre osv.
Lillebror fik sit anfald på fliserne, dog med ekstra tæpper om sig, så han ikke slog sig for meget. Og der efter blev han læsset på båren og kørt hen på den lille skadestue, hvor han lige kunne vågne lidt op.

Efter lidt flyttede vi os alle ud på en græsplæne, hvor vi fik kaffe, is og sodavand. Min storebror og jeg blev sendt for at prøve forlystelser, og for at tjekke om nogen af dem kunne indholde en 198cm høj gut, med mave.. Så af sted med os. Vi nåede igennem Piratten, Juvelen og Thors Hammer.  Kun Thors Hammer ville kunne indholde lillebror, men vi tog ikke derop, da lillebror fik endnu en trækning.. Og nå ja, da vi spurgte om vi måtte have lov at tage vores handicappet lillebror på ca 2 meter, med ind af baggangen, så vi kunne prøve et sæde, før vi stilte os i kø, grinte han -.-‘.. Ind til det gik op for ham at vi mente det.. Så sagde han forlegent ja. Åhha -.-‘.. Men ja, lillebror endte med at skyde i stedet, og endnu en tur i Rio Grande Rafting, og så få noget at spise.

Der var også døje med at få en kørestol -.-‘.. Men alt i alt endte vi med at låne en kørestol gratis og få 5 to kuglers gammeldags is, fra pandekagehuset, fordi der var sket en fejl med noget kørestol osv. Så det var okay!

Jeg var også kort forbi Coca cola store, som jeg måske var en smule skuffet over. Men endte dog med at få købt en lille ting, som jeg vil vise jer senere eller i morgen :)..

Men det var en okay tur. Og jeg vil elske at tage derned igen, dog ikke med min lillebror, da det er en skuffelse at der ikke findes nogen ting til de høje. (Og okay, havde måske selv en smule problemer med for store lår i Juvelen..)

Nogen af jer som har været i Djurs Sommerland? (i år måske?)
Hvis ja, hvad var jeres yndlings forlystelse? 

One comment

Skriv et svar

