Når tankerne holder en vågen.

Jeg vågnede fra et mareridt, eller måske det bare var tankerne som stak helt af. I hvert fald fik det mig ud af sengen, som jeg for en gangs skyld var i, inden midnat. Nu sidder jeg på sofaen, tankerne tumler rundt og tårene har frit spil.

Noget jeg ikke ved om jeg har skrevet herinde, er at jeg har en mentor. Hvorfor jeg har det, er fordi det er det mindste hjælp kommunen kan tilbyde, nu hvor jeg er psykisk lidende – som de fint forklare sig. Mentorren snakker jeg med i nogen timer hver uge. Faktisk består det mest af hun køre en anden og jeg til svømning i en nærliggende by, hvor vi går til svømning med andre i “vores tilstand”. Super fedt initiativ. Og så går jeg en tur med denne mentor en gang i ugens løb.

Sidste gang fortalte jeg glad at jeg havde fundet sammen med K. og jeg var så glad for det. At jeg for første gang har et forhold der føles rigtig, fra første gang jeg så ham. Og hun virkede da ok glad på mine vegne. Men så kommer hun med kommentaren “Og er han ligeglad med at du intet har at tilbyde i forholdet? Du er ikke under uddannelse og har intet arbejde, så du har ikke meget af give i dagligdagen af samtale emner. Kan han leve med det”. Og da kommentaren blev nævnt, blev jeg rigtig såret, for det vækkede alle mine urolige følelser og dårlige tanker om mig selv. For hun ramte rigtigt. Jeg har intet rigtig at bringe ind i et forhold, udover mig og mine dårligdomme. Og selvom K. har sagt han elsker mig, og er ligeglad med alt det andet, kan jeg ikke andet end at tænke at han et sted synes det pisse træls at have en kæreste som ikke laver andet end at trille tommelfingre derhjemme en hel dag..

Det er disse tanker som holder mig oppe. For det gør ondt. Og det værste er at det ikke burde gå mig på. Jeg er under en udvikling, som faktisk går fremad. Jeg har det så meget bedre med mig selv, mit liv og mine omgivelser, end jeg har haft i mange år. Jeg vil faktisk noget med mit liv, men jeg bliver nød til at kæmpe ekstra for at nå det, og jeg ved jeg nok skal nå det jeg vil. Også selvom jeg ikke helt ved hvad jeg vil.

Åhha. Jeg havde bare brug for at læsse af, og jeg tænkte at dette jo er mit fristed, så hvorfor ikke? Beklager ynkeligheden, men en gang i mellem skal den frem. Også selvom det er et rod.

Ta

2 comments

  1. Hej Pia! super flot indlæg…..der er da noget du sagtens kan, du kan formulerer din situation, og det er virkelig et sundt fremskridt!! Det er et fremskridt i ens udvikling, at man kan se, de risici, der kan ligge i forholdet til andre mennesker, fremfor at være helt uvidende, for så har du muligheden for at handle på det…at være opmærksom på at det er vigtigt at have noget “at byde på” og det er jo også det der skal bringe dig videre i livet, uanset kæreste eller ej. Så tag det som en gave og en udfordring, at du nu ved, at det er vigtigt at stå frem som andet end hende der har problemer. At du skriver herinde, viser at du faktisk er en både stærk og tankeklog pige, på trods af, at sindet har givet dig en stor udfordring! Det er en stor udfordring at komme igennem, når sindet driller og en endnu større udfordring at få andre til at forstå hvor stor den udfordring kan være! Men det er godt og lærerigt at have en ved sin side, som ikke kun giver en ret og nurser, men som også kan sætter gang i en videre udvikling.

  2. Jeg må indrømme at jeg synes det er utrolig frækt af hende at sige noget så nedladende, uanset om hun som sådan har ret eller ej.
    Jeg har førtidspensionist og går hjemme, men synes da bestemt at jeg er ligeværd med min kæreste på det område. Nok fordi jeg generelt suger meget samfundsviden til mig igennem nettet osv.. Føler altid vi har noget at snakke om..

    Jeg synes det er vigtig at man begge har noget at byde på og det kan man sagtens ha selv om man ikke har et job og går hjemme.

    Har du fortalt hende at du faktisk blev ked af det??

    Og en anden ting er at de fleste mænd ikke altid behøver snakke så meget som vi kvinder tror.. Så længe det vi siger har relevans for den verden vi lever i.. Det er jo slet ikke sikkert din kæreste synes det er som hun tror??

    Kæmpe Krammer herfra.. <3

Skriv et svar

