Barnedåb, Fadder og kjolen!

PiaLyng

I søndags blev denne lille charmetrold døbt :’). Åååh gud, hvor er jeg dog en heldig moster at have sådan en tålmodig, sjov og smuk lille nevø <3. Udover at være en heldig moster, er jeg nu også hans fadder, som jeg også er hans storebrors fadder :’). Og selvom det måske ikke er en big deal mere, så er jeg altså en smule stolt :$. Haha. Og nå ja, navnet er Sander <3!

Men ja, min nevø klarede det SÅ godt igennem det hele, og som billederne viser, så var han ret optaget af præsten det meste af tiden. Andre tidspunkter brugte han på at få os alle til at grine, da han ville sutte på hans fars næse! Det skete så under nadveren, så folk der gik forbi os, små grinte med os ;). Og selv den med vandet på hovedet, rørte ham ej heller. Det var kun alle os voksne som var en smule nervøse og selv præsten fumlede lidt i det ;).

Kage

Efter kirken var vi inviteret hjem til min søster, for at få en bid mad. De havde bestilt fra slagteren i Aalbæk, og der var mad til en mindre hær! Melonsalat, salat, steg, kartofler, hjemmelavet dressing og flutes O.O.. Så lækkert mad! Og nu har jeg 1kg melonsalat i mit køleskab! Og som billedet viser var der også en virkelig flot kage, fra Håndværks bageren i Frederikshavn! Og som maden var denne også bare lækker! Mmmh.

dåb1

Her til sidst ville jeg lige vise jer dåbskjolen, da den er noget helt særligt i mine øjne. Grunden er simple. Det er en kjole min søster, mor og jeg har fået lavet ud af vores og min bedstes konfirmations kjoler :’)! For ca 7 år siden skulle min nevø døbes, og min søster havde ikke en dåbskjole, da vi selv blev døbt sent. Hun overvejede at købe en, men så kom vi på en idé om at tage vores konfirmations kjoler som alligevel hang i skabet og lave dem om til en kjole som kunne gå i arv. Vi fandt så en syerske med en super idé og så fik hun næsten frit slag på hvordan den skulle se ud.

Det betød meget for os at alle kjolerne blev brugt. da det var at have lidt fra os hver med sig, og i sær at havde noget fra vores kære bedste <3. Så det inderste er min bedstes underkjole fra hendes konfirmation. Og uden på er det så en kombination af min søsters, mors og min. Den del med alle korsene er min mors kjole, det ‘bølgede’ er min og under den er der et blankt stykke som er fra min søsters. Og meningen er så at på underkjolen skal der broderes navnene på dem som er blevet døbt i den <3. Jeg er helt forelsket i den, og elsker at den har betydning med sig!

Men det var en dejlig dag. En hård dag, men dejlig :’)

 

Skriv et svar

