Én ting jeg ikke forstår #1

I går sad jeg scrollede gennem mit ‘newsfeed’ på Facebook, og faldt så over en artikel som Tv2 og Tv2 nyhederne har delt på deres Facebook, nemlig endnu en artikel om løven Cecil. Kender I løven Cecil? For jeg gjorde ikke, før den blev skudt og det blev til en verdens skandale, en mandsjagt og en masse hulk fra folk.
Jeg kan godt forstå at nogen bliver forarget over man slår en race ihjel som er ved at blive udryddet – men jeg forstår ikke hvorfor vi alle skal køre det sådan op og ønske jægeren død osv.

Løven Cecil

Jeg elsker kommentarer, så som en naturlig ting kiggede jeg kommentarerne igennem, og blev helt forarget, provokeret og flov. Hvad sker der for folk?! Især to kommentarere fik min opmærksomhed..

1. Nej men det er jo menneskerne der har taget dyrenes land så derfor

Skrev lidt spydigt tilbage at jeg da så frem til samme kommentar, hvis det var en dansker der blev slået ihjel af en ulv. For ja, menneskerne tog jo verdenen fra dyrene, om det Afrika eller lille Danmark. Så det vel samme tanke om det er en dernede eller din nabo.. “Det er din egen skyld” -.-‘.. *Suk*

2. Hmmm… Set herfra skyldes det måske, at der ikke er så overvældende mange løver tilbage, men rigtig mange afrikanere.

Så det er ikke synd for de afrikanere som har oplevet deres landsby blive udsat for løve angreb? Fordi der er mange afrikanere? Så faktisk er det okay at der sker forfærdelig ting for folk, hvis der er mange af dem? NEJ NEJ NEJ! Det er sq da lige så forfærdeligt at nogen folk, uanset hvor de er fra osv. har oplevet at blive angrebet af et dyr af den ene eller anden slags! Det kræver da også et spot i nyhederne? For jeg er sikker på at det ikke er den første løve som er blevet skudt i Afrika inden for de sidste par måneder.

 

Samme drama er der jo omkring grindehval slagningen på Færøerne, eller kan I huske dengang giraffen Marius blev slagtet?! Folk der piver over ting de ikke forstår. Folk der truer folk der forstår det. Og så videre.

 

One comment

  1. Der er så meget Drama på alle de nyheds grupper på facebook, også på Metro xpress. Jeg sidder for det meste og griner af det hele, folk sætter sig enten slet ikke ind i det de kommentere på, eller også så skal alt og alle bare dø. Frygteligt sådan som nogle mennesker skriver på nettet til andre og i fælles forum. De tænker sig selv ikke om ;)

Skriv et svar

